CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 1, 2009

AKTIVITI 1

Selepas mengikuti Program Bina Insan II (BIG II), saya telah menyedari beberapa perkara yang perlu kepada penambaikan di dalam diri saya. Aspek yang paling utama ialah ketepatan masa. Hal ini kerana saya mendapati, sepanjang perjalanan Program BIG II saya suka menyiapkan sesuatu kerja tidak mengikut waktu yang ditetapkan. Contohnya, ketika aktiviti "jungle trekking" kami diberi sebanyak 5 tugasan dan perlu menyiapkan sepanjang aktiviti tersebut berlansung. Namun demikian, tugasan tersebut disiapkan lambat daripada masa yang telah ditetapkan. Sehingga sekarang, saya berusaha untuk menyiapkan sesuatu tugasan dalam masa yang telah ditetapkan.


Matlamat

Saya ingin menjadi seorang pelajar DPLI dan guru yang sentiasa aktif, bersemangat dan cemerlang dan berdedikasi.


Objektif Kajian

* Menyiapkan tugasan-tugasan yang diberikan tepat pada masanya.
* Menguruskan masa dengan sistematik.


Pelan Tindakan

#Langkah-langkah yang diambil untuk mencapai objektif saya ialah:-

1. Saya akan menyenaraikan tugasan-tugasan yang diberikan serta tarikh akhir bagi tugasan tersebut.
2. Saya juga menyediakan satu jadual yang lengkap untuk menguruskan masa saya dengan lebih baik.


#Pengumpulan Data
Saya akan membuat satu senarai semak tentang aktiviti yang telah dilakukan. Selain itu, saya juga boleh meminta pandangan rakan-rakan tentang prestasi ketika melakukan tugasan berkumpulan agar dapat memperbaiki kelemahan diri.


#Memantau pelaksanaan yang telah dilakukan.

0 comments: